
 
 

 

Nos. 03-3388, 03-3577, 03-3578, 03-3579, 03-3580, 03-3581, 03-3582,  
03-3651, 03-3665, 03-3675, 03-3708, 03-3894, 03-3950, 03-3951 & 03-4073 

 

IN THE UNITED STATES COURT OF APPEALS 
FOR THE THIRD CIRCUIT 
________________________ 

 
PROMETHEUS RADIO PROJECT, et al., 

 
        Petitioners, 

v. 
 

FEDERAL COMMUNICATIONS COMMISSION, and 
THE UNITED STATES OF AMERICA, 

 
        Respondents. 

________________________ 
On Petition for Review of an Order 

of the Federal Communications Commission  
________________________ 

REPLY BRIEF FOR PETITIONERS NETWORK AFFILIATED 
STATIONS ALLIANCE, CBS TELEVISION NETWORK AFFILIATES 

ASSOCIATION, NBC TELEVISION AFFILIATES, AND  
ABC TELEVISION AFFILIATES ASSOCIATION 

________________________ 
 

Wade H. Hargrove 
Mark J. Prak 
BROOKS, PIERCE, MCLENDON, 
    HUMPHREY & LEONARD 
1600 Wachovia Capitol Center 
150 Fayetteville Street Mall 
Raleigh, NC 27601 
(919) 839-0300 
 
Counsel to the ABC Television Affiliates 
Association and the Network Affiliated Stations 
Alliance 

Robert A. Long 
Heidi C. Doerhoff 
COVINGTON & BURLING 
1201 Pennsylvania Avenue, NW 
Washington, DC 20004-2401 
(202) 662-6000 
 
 
Counsel to the CBS Television Network 
Affiliates Association, the NBC Television 
Affiliates, and the Network Affiliated Stations 
Alliance 

 



 

TABLE OF CONTENTS 
 

TABLE OF AUTHORITIES.................................................................................................ii 

INTRODUCTION AND SUMMARY OF ARGUMENT..............................................1 

I. THE COMMISSION’S DECISION TO RAISE THE NATIONAL 
TV OWNERSHIP CAP IS ARBITRARY AND CAPRICIOUS........................2 

A. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Majority’s Arbitrary Treatment Of The 
Preemption Evidence .......................................................................................2 

B. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Effect Of Raising The Cap On “Collective 
Negotiation” By Affiliates ...............................................................................7 

C. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Quality And Quantity Of Local News Programs ..........8 

D. The Commission Fails To Respond To NASA’s Other 
Arguments........................................................................................................12 

II. THE COMMISSION PROPERLY DETERMINED THAT A 
NATIONAL TV OWNERSHIP CAP IS NECESSARY TO 
FURTHER LOCALISM ...........................................................................................15 

A. The Record Fully Supports The Commission’s Determination 
That The Cap Is Necessary To Further Localism .....................................16 

B. The Networks’ Attacks On The Commission’s Localism Policy 
Are Baseless .....................................................................................................20 

C. The Networks’ Remaining Arguments Lack Merit ...................................24 

CONCLUSION ......................................................................................................................26 

 - i -



 

TABLE OF AUTHORITIES 

 
CASES  

Page(s) 
 

FCC v. National Citizens Committee for Broadcasting, 436 U.S. 775 (1978).................... 23, 24 
 
Fox Television Stations v. FCC, 280 F.3d 1027, amended in part on reh’g,               

293 F.3d 537 (D.C. Cir. 2002) .........................................................15, 23, 24, 25, 26 
 

Cable & Wireless P.L.C. v. FCC, 166 F.3d 1224 (D.C. Cir. 1999) .....................................18 
 
Motor Vehicle Manufacturers Ass’n v. State Farm Mutual Automobile Insurance Co., 
 463 U.S. 29 (1983) ............................................................................................1, 10, 11 

 
NBC v. United States, 319 U.S. 190 (1943) ............................................................................23 

 
National Lime Ass’n v. EPA, 627 F.2d 416 (D.C. Cir. 1980)................................................5 
 
Natural Resources Defense Council v. EPA, 790 F.2d 289 (3d Cir. 1986) .............................14 
 
Port Norris Express Co. v. ICC , 757 F.2d 58 (3d Cir. 1985)................................................10 
 
Resources Limited, Inc. v. Robertson, 35 F.3d 1300 (9th Cir. 1993) ..........................................5 
 
South Shore Hospital v. Thompson, 308 F.3d 91 (1st Cir. 2002)...............................................7 
 
Syracuse Peace Council v. FCC, 867 F.2d 654 (D.C. Cir. 1989).............................................16 
 
United States v. Storer Broadcasting Co., 351 U.S. 192 (1956).................................................23 
 
W.R. Grace & Co. v. EPA, 261 F.3d 330 (3d Cir. 2001) ......................................................8 
 

OTHER AUTHORITIES  
 
Second Supplemental Appropriations Act, Pub. L. No. 98-396, §304, 98 Stat. 

1369 (1984) ...................................................................................................................24 
 
149 Cong. Rec. H7369 (daily ed. July 23, 2003) ...................................................................2 
 

 - ii -



 

149 Cong. Rec. H12315 (daily ed. Nov. 25, 2003) ...............................................................2 
 

149 Cong. Rec. S11519 (daily ed. Sept. 16, 2003).................................................................2 
 
47 C.F.R. §73.658(e)......................................................................................................... 19, 21 
 
Federal Communications Commission, In the Matter of Section 73.3555 of the 

Commission’s Rules Relating to Multiple Ownership of AM, FM and 
Television Broadcast Stations, Report and Order, Gen. Docket No. 83-
1009, FCC 84-350, 100 FCC 2d 17 (Aug. 3, 1984) ...................................24, 25, 26 

 
Federal Communications Commission, In the Matter of Section 73.3555 of the 

Commission’s Rules Relating to Multiple Ownership of AM, FM and 
Television Broadcast Stations, Memorandum Opinion and Order, Gen. 
Docket 83-1009, FCC 84-638, 100 FCC 2d 74 (Feb. 1, 1985) .............................24 

 - iii -



 

INTRODUCTION AND SUMMARY OF ARGUMENT 

Petitioners Network Affiliated Stations Alliance, CBS Television Network 

Affiliates Association, NBC Television Affiliates, and ABC Television Affiliates 

Association (collectively “NASA”) showed in their opening brief that the Commission 

majority’s decision to raise the national television ownership cap from 35% to 45% of 

the national television audience is arbitrary and capricious for several distinct but 

mutually reinforcing reasons.1  The Commission’s brief not only fails to provide this 

Court with an adequate response to NASA’s arguments, but for the most part fails to 

offer any response at all.  Indeed, the Commission devotes less than three pages of its 

100-plus page brief to answering NASA’s arguments concerning the national cap.  See 

FCC Br. 96-98. 

The FCC’s cursory response utterly fails to refute NASA’s showing that, in 

deciding to raise the cap to 45%, the Commission majority failed to make a “rational 

connection between the facts found and the choice made,” failed to “consider . . . 

important aspect[s] of the problem,” and gave “an explanation for its decision that 

runs counter to the evidence before the agency.”  MVMA v. State Farm Mut. Auto Ins. 

Co., 463 U.S. 29, 43 (1983) (internal citation omitted).  The Commission’s failure to 

respond to NASA’s arguments, together with the wholly ineffective and unpersuasive 

                                           
1  The parties joining the Citizen Petitioners’ brief agree with the position taken in 
this reply brief. 

 - 1 -



 

responses offered by Petitioners Fox Entertainment Group, Inc., Fox Television 

Stations Inc., National Broadcasting Company, Telemundo Communications Group, 

Inc., and Viacom Inc. (collectively “Fox Petitioners”), compel a remand of the 

Commission’s decision to increase the cap to 45%.2 

I. THE COMMISSION’S DECISION TO RAISE THE NATIONAL TV 
OWNERSHIP CAP IS ARBITRARY AND CAPRICIOUS 

A. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Majority’s Arbitrary Treatment Of The 
Preemption Evidence 

NASA submitted extensive and undisputed evidence, based on a survey of 

hundreds of network affiliates, that (1) affiliate preemptions declined by more than 

30% between 1991 and 2001, and (2) the decline was particularly rapid after the cap 

was raised from 25% to 35% in 1996.  Specifically, NASA’s evidence shows that 

affiliates preempted nearly 49 hours of network programming in 1993, 46.4 hours in 

1995 (the year before the cap was raised), but only 37.47 hours in 1997 and 33.27 

hours in 2001.  See NASA Br. 23. 

                                           
2 The Commission may have concluded that NASA’s challenge to a 45% cap is 
likely to be resolved by legislation.  On July 23, 2003, the House, by a lopsided vote of 
400-21, passed an appropriations bill that would have the effect of maintaining the 
cap at 35%.  149 Cong. Rec. H7369 (daily ed.).  On September 16, 2003, the Senate 
passed a resolution that would have a similar effect.  149 Cong. Rec. S11519 (daily 
ed.).  On November 25, 2003, House and Senate conferees agreed to include a 
provision in the omnibus appropriations bill that would set the cap at 39%.  149 
Cong. Rec. H12315 (daily ed.).  As of the filing of this brief, however, none of these 
provisions has been enacted into law.    

 - 2 -



 

The Commission majority acknowledged this evidence, but declined to rely on 

it for the stated reason that it “does not control for other possible causes of the 

decline in affiliate preemptions.”  JA0255 (¶559).  The majority did, however, rely on 

evidence submitted by the networks showing that in a single year (2001), and counting 

only preemptions in primetime (when preemptions are least likely to occur), affiliates 

of networks that have exceeded the 35% cap (CBS and Fox) preempted as often as 

affiliates of networks that have not exceeded the 35% cap (ABC and NBC).  The 

majority “principally” relied on this evidence to support an increase in the cap.  Id.  In 

doing so, however, the majority candidly acknowledged that it would have given 

“more weight” to the affiliates’ argument that raising the cap from 25% to 35% led to 

the decrease in affiliate preemptions “if the data had shown preemption rates on 

network-owned stations remaining steady, while the affiliate preemptions declined 

sharply after 1996.”  JA0256 (¶560).  

NASA’s opening brief explains that the majority’s treatment of the preemption 

evidence is arbitrary and capricious on several grounds: 

• First, the majority’s reason for rejecting the affiliates’ preemption evidence – 

that it fails to control for other possible factors that may affect preemptions – 

applies equally – indeed even more strongly – to the network preemption 

evidence on which the majority “principally” relied.  NASA Br. 28-29. 

 - 3 -



 

• Second, the majority failed to account for the undisputed evidence that 

preemptions by CBS and NBC affiliates (networks whose audience reach has 

grown to exceed 25%) have declined much more significantly than 

preemptions by ABC affiliates (the only major network whose audience reach 

has remained below 25%).  Id. at 29-30. 

• Third, – and perhaps most striking of all – the majority stated that it would have 

viewed the issue differently if preemption data from the networks had showed 

O&O preemptions holding steady after 1996, but then proceeded to decide the 

issue in the networks’ favor – even though the networks alone had access to 

the missing O&O preemption data and refused to disclose it despite having 

been told by the Commission that they were expected to do so.  Id. at 30-31. 

Incredibly, the Commission’s 100-plus page brief offers no response at all to 

NASA’s first and second arguments.  Since any one of these arguments alone is 

sufficient to require a remand, the Commission’s silence effectively concedes this case 

to NASA.  

The Commission’s cursory discussion of NASA’s third argument is effectively 

no response at all.  The Commission does not deny that the majority would have 

viewed the matter differently if the missing data had shown steady O&O preemptions 

after 1996.  (Nor could it – the majority expressly said so.  See JA0255-56 (¶560).)  

Nor does the Commission dispute that (1) the networks have exclusive access to this 

 - 4 -



 

vital information, (2) NASA asked the Commission to order the networks to place the 

O&O preemption data in the record, (3) the Commission stated in no uncertain terms 

that it “expect[ed] and encourage[d]” them to do so, and (4) the networks, rather than 

disclosing the evidence, withheld it. 

The Commission’s conclusory statement, p. 97, that the majority “refused to 

disregard the evidence that was before it” and instead gave it “the appropriate weight 

in light of all circumstances” completely fails to come to grips with NASA’s argument.  

NASA’s point is precisely that the Commission gave the networks’ preemption 

evidence inappropriate weight in the light of all the circumstances.  When an agency 

recognizes that a particular piece of evidence is highly significant – indeed, quite 

possibly outcome-determinative – and that evidence is exclusively within the control 

of one party to the proceeding, which has been told that it is expected to supply the 

evidence but has refused to do so – it is arbitrary and capricious for the agency to 

note the importance of the missing evidence and then decide the issue in favor of the 

withholding party.  See generally National Lime Ass’n v. EPA, 627 F.2d 416, 433-34 (D.C. 

Cir. 1980) (noting that court was “candidly troubled by the industry’s failure to 

respond . . . to the Agency’s invitation to submit data” and stating that “[w]e cannot 

help but wonder if the industry’s failure to supply such data means that the data 

available or obtained would not be favorable to the industry’s position”); Resources Ltd. 

v. Robertson, 35 F.3d 1300, 1304-05 (9th Cir. 1993) (agency acted arbitrarily and 

 - 5 -



 

capriciously in relying on another agency’s opinion after it “selectively withheld” 

relevant information).3   

The Fox Petitioners also fail to rebut NASA’s arguments concerning the 

preemption data.  They do not deny that their 2001 preemption data fails to correct 

for factors other than station ownership.  (Rather than forthrightly admitting this, the 

Fox Petitioners, p. 41, “leav[e] aside whether [it] is so.”)  The Fox Petitioners simply 

assert, without explanation, that an argument that the networks’ partial 2001 

preemption data may have been skewed by factors other than station ownership “is 

different from and vastly weaker than” an argument that the affiliates’ comprehensive 

1991-2001 preemption data may have been affected by factors other than station 

ownership.  Id.  This is an assertion, not an argument; and it is plainly false.  There is 

no doubt that the reason the majority gave for disregarding the affiliates’ preemption 

                                           
3  The Fox Petitioners have never denied that the O&O preemption data is 
available only to them.  In a carefully-worded statement, p. 41, they assert that NASA 
“wrongly assumes that the networks had the missing information readily available.”  
There is no evidence that the information could not have been produced or that it 
would have been difficult to compile.  The networks have produced more 
comprehensive preemption data when it served their purposes.  See, e.g., Ex Parte 
Notice of News Corp., DA01-1264, at 2 (June 14, 2002) (citing 240-page plus printout 
of Fox affiliate preemptions); Ex Parte Presentation of Walt Disney Company, DA01-
1264, Attachment, (June 12, 2002) (ABC preemptions between 2001 and 2002); 
Comments of Fox Broadcasting Company, DA01-1264, at 16-17 (July 23, 2001) 
(examples of Fox affiliate preemptions between 1997-2000); Comments of the 
National Broadcasting Company, DA01-1264, at iii, 14 (July 23, 2001) (1999-2000 
NBC preemption statistics); Comments of Viacom Inc., DA01-1264, at 26 (July 23, 
2001) (2000 CBS preemption statistics).  Given the high stakes in this proceeding, 
there can be no real doubt that the Fox Petitioners would have produced the data on 
this central issue if it had helped their case. 

 - 6 -



 

data (failure to correct for other possibly relevant factors) applies with full force to the 

networks preemption data on which the majority “principally” relied. 

To the extent the argument is “weaker” on one side than the other, it is the 

networks that come up short.  As NASA explained, pp. 28-29, (and as the Fox 

Petitioners do not deny), partial preemption data for a single year are more likely to be 

influenced by temporary phenomena – such as a particularly unpopular network 

program lineup, or a particularly objectionable program, along the lines of Fox’s 

controversial 2001 offering of Temptation Island – than a more robust data set covering 

all preemptions for a full decade.  The Commission’s “patently inconsistent” 

treatment of similar evidence is a paradigm of arbitrary and capricious 

decisionmaking.  See NASA Br. 29 (quoting South Shore Hosp. v. Thompson, 308 F.3d 91, 

103 (1st Cir. 2002)).4 

B. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Effect Of Raising The Cap On “Collective 
Negotiation” By Affiliates 

As NASA explained in its opening brief, pp. 33-36, the Commission 

unanimously determined that affiliates promote localism in two primary ways:  
                                           
4 The Fox Petitioners’ transparently inadequate response to NASA’s second 
argument, p. 41 n.50, concerning the more rapid decline in preemptions by affiliates 
of CBS and NBC, is that preemption by ABC affiliates decreased from 1996 to 1999.  
The Fox Petitioners fail to mention that in 2000 and 2001 preemptions by ABC 
affiliates substantially increased over 1999, returning to roughly 1997 levels.  NASA Br. 
27.  NASA’s point is that the pattern of preemptions by ABC affiliates (ups and downs, 
netting out to “essentially . . . steady”) differs from the downward pattern of 
preemptions for CBS and NBC affiliates.  The Commission simply ignored this 
evidence.  

 - 7 -



 

(1) preemption of network programming by an individual station owner to provide 

programming better suited to the local community, and (2) collective negotiation to 

influence the programming that the networks provide.  In determining the 

appropriate level of the cap, the majority examined only evidence concerning 

preemptions and the quality and quantity of local news.  By failing to analyze the 

effect of raising the cap on collective negotiation – one of the Commission’s two 

primary “localism objectives” – the Commission engaged in arbitrary and capricious 

decisionmaking.  See W.R. Grace & Co. v. EPA, 261 F.3d 330, 338 (3d Cir. 2001) 

(remand required when “agency has not considered all relevant factors”).  Once again, 

the Commission’s brief effectively concedes a critical point by failing to address it at 

all.  

C. The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument 
Concerning The Quality And Quantity Of Local News Programs 

NASA’s opening brief, pp. 37-40, shows that the majority’s treatment of the 

evidence concerning the quality of local news and public affairs programs is arbitrary 

and capricious because the study on which the majority relied fails to correct for 

market size, and when this correction is made – a correction that even the networks 

agreed is necessary – the results are exactly reversed:  the quality of affiliates’ local news 

exceeds that of network O&Os.  NASA also explained, pp. 40-41, that the majority’s 

treatment of the evidence concerning the quantity of local news is flawed because 

(1) it establishes a cap that applies to all networks on the basis of the behavior of a 

 - 8 -



 

single, atypical network (Fox), and (2) the largest markets – those that will be affected 

by raising the cap to 45% – show no significant differences between O&Os and 

affiliates in the quantity of local news and public affairs programming.  The 

Commission at least offers a response to these arguments, albeit a brief one, but it is 

patently inadequate.   

1. As to news quality, all the Commission can muster is an assertion, p. 98, 

that “a second study examined the awards received in the top ten and top 50 markets 

and concluded that there was no ‘discernible difference’ between network-owned 

stations and affiliates on this score.”  This is disingenuous.  The “second study,” 

prepared by the networks’ own economists, JA0258 (¶570), agreed with the affiliates 

that the data should be corrected for market size and did not dispute that, when the 

correction is made, affiliates outperform O&Os as measured by Peabody awards, 

Dupont awards, and RTNDA awards.  The networks’ only argument in the “second 

study” was that the Commission should disregard all awards except the RTNDA 

awards on the ground that RTNDA awards are the most numerous.  See JA4523 

(Network Comments); JA5286 (Network May 2, 2003, Ex Parte).  This argument is 

absurd on its face – it is equivalent to arguing that Pulitzer prizes are an invalid 

measure of newspaper quality because they are reserved for journalism of the very 

highest quality and are therefore harder to win than other awards.  The networks were 

driven to make this argument because, while affiliates outperform O&Os as measured 

by all three awards, only the performance difference in RTNDA awards can be 

 - 9 -



 

explained away as “statistically insignificant.”  The Commission itself plainly did not 

agree with the networks that it should consider only RTNDA awards, because it 

expressly considered and relied on the evidence concerning DuPont awards.  See 

JA0261 (¶576). 

The only way the “second study” can support the majority’s decision is if the 

evidence concerning DuPont awards is disregarded.  But the Commission’s own 

decision forecloses that possibility, and the Commission’s lawyers may not make an 

argument that the Commission itself rejected.  See Port Norris Express Co. v. ICC , 757 

F.2d 58, 63 (3d Cir. 1985) (internal quotations omitted) (“The reasoned basis for the 

agency’s action must be provided by the agency in the administrative proceedings.  

We may not accept appellate counsel’s post hoc rationalizations for agency action.”).5 

The Fox Petitioners, pp. 42-43, accuse NASA of  “massaging” the data to 

correct for market size, failing to note that they have gone on record expressly 

agreeing that such “massaging” is not only entirely appropriate but necessary to 

produce valid results.  See NASA Br. 39 n.25 (citing Network Comments 

acknowledging agreement); Network Comments, Economic Study H, at 3 (“Both the 

                                           
5 While citing and relying on the evidence concerning DuPont and RTNDA 
awards, the majority, without any explanation, ignored the undisputed evidence in the 
record concerning Peabody awards, which are widely considered to be the most 
prestigious television awards of all and which heavily favor affiliates.  See NASA Br. 
38.  This was yet another example of arbitrary and capricious decisionmaking.  See 
State Farm, 463 U.S. at 43 (agency decision is arbitrary and capricious if its explanation 
“runs counter to the evidence before [it]”).      

 - 10 -



 

NAB/NASA paper and the EI regression results presented below confirm that 

market size is a significant factor in explaining news output.”).  The Fox Petitioners’ 

only other argument is a reiteration of the assertion, dealt with above, that RTNDA 

awards should be the sole measure of quality.  

In short, the majority offered no reason for refusing to consider market size, a 

factor that both the networks and the affiliates agree must be considered.  When that 

adjustment is made the undisputed evidence shows that affiliates air better local news 

than O&Os.  The majority’s treatment of the news quality evidence is thus a textbook 

example of arbitrary and capricious agency decisionmaking that clearly requires a 

remand.  See State Farm, 463 U.S. at 43 (agency’s decision is arbitrary and capricious if 

it “runs counter to the evidence”). 

2. As to the quantity of local news, the Commission merely asserts, p. 97, 

without explanation or argument, that the Commission’s decision to include Fox 

stations was “reasonable.”  NASA’s argument, pp. 40-41, is that it is unreasonable to 

include the Fox stations when doing so results in a rule that applies not just to Fox 

but to all the networks – particularly when there is evidence that Fox is an atypical 

network (e.g., because its affiliates include a large number of relatively weak UHF 

stations that are unable to offer large amounts of local news programming).  In 

addition, it was unreasonable of the majority to rely on the evidence concerning news 

quantity as a basis for increasing the cap to 45% when the record shows that in the 

largest markets – precisely those markets in which the networks are likely to acquire 

 - 11 -



 

additional stations – there is no significant difference in the quantity of news produced 

by O&Os and affiliates.  Accordingly, the evidence shows that increasing the cap to 

45% will have no positive impact on news quantity.  Id. at 41. 

The Fox Petitioners’ analysis of local news quantity, p. 43, (all two sentences of 

it), is equally unpersuasive.  Notably, the Fox Petitioners do not dispute that any 

difference in news quantity that may exist between affiliates and O&Os is attributable 

solely to Fox stations.  Instead, the Fox Petitioners’ argument boils down to the one-

line assertion that it would be “absurd” to exclude Fox stations from the analysis.  

The Fox Petitioners, like the Commission, do not offer even a sliver of analysis to 

back up their assertion.  Most significantly, the Fox Petitioners, p. 40, offer no 

response to NASA’s argument that it was nonsensical for the Commission majority to 

completely rework a generally applicable regulation – binding on all television 

networks – based on the idiosyncrasies of a single atypical network.6   

D. The Commission Fails To Respond To NASA’s Other Arguments 

NASA’s opening brief identifies a substantial body of record evidence that 

increasing the cap beyond 35% will harm localism, including:  

                                           
6  The Fox Petitioners assert, p. 43, that it is “unclear how an equal showing [on 
news quantity] helps NASA.”  NASA’s point is that the Commission majority relied 
on allegedly superior O&O news quantity as a reason for increasing the cap.  See 
JA0234, 0260-61 (¶¶501, 575-77).  The record does not support that determination, 
and therefore the Commission majority’s decision to increase the cap must be 
vacated. 

 - 12 -



 

• evidence, acknowledged by the Commission elsewhere in its opinion, see 

JA0251 (¶545), that the networks have imposed increasingly onerous 

contractual limitations on affiliate preemptions since the cap was raised from 

25% to 35%.  NASA Br. 35-42; 

• evidence that more than 60% of affiliates have not only experienced pressure 

from networks not to preempt (a finding the Commission cited, JA0254 

(¶557)) but have experienced increased pressure in recent years (a finding from 

the same survey the Commission unaccountably ignored).  NASA Br. 21, 42; 

• evidence that the affiliates’ ability to influence network programming decisions 

has been weakened as network station ownership has climbed above 25%.  Id. 

at 34-35, 42-43;  

• evidence that allowing networks to own stations reaching 45 percent of the 

national viewing audience will allow networks to capture more than 50% of 

total television advertising revenues.  Id. at 43; and  

• the absence of even a single example in the record of an O&O preempting a 

network programming on the ground that it is unsuitable under local 

community standards.  Id. at 44.  

 - 13 -



 

The Commission’s brief simply ignores all this evidence, once again effectively 

conceding the point to NASA.   

Finally, the Commission’s brief makes no effort to defend the three reasons the 

Commission majority gave (in three paragraphs of a 683-paragraph decision) for 

increasing the cap to 45%.  Instead, the Commission’s lawyers, p. 103, simply reiterate 

the Commission’s statement that “[t]he record does not . . . help [to] identify with any 

precision the point at which a network audience reach would be so large that affiliate 

bargaining power would be substantially undermined,” and assert that the majority’s 

selection of a 45% cap was a “reasonable” exercise of its authority.  The 

Commission’s brief misses the point.  An agency’s exercise of authority is reasonable 

only if the agency’s explanation for its action is reasonable.  As this Court has 

explained, 

We cannot allow expertise to shield an irrational decision-
making process.  Unless we make the requirements for 
administrative action strict and demanding, expertise, the 
strength of modern government, can become a monster 
which rules with no practical limits on its discretion.  We 
have frequently reiterated than an agency must cogently 
explain why it has exercised its discretion in a given 
manner. 

Natural Res. Def. Council v. EPA, 790 F.2d 289, 298 (3d Cir. 1986) (internal quotations, 

citation and ellipses omitted).  Here, the majority’s three reasons do not make sense, 

and therefore the decision to increase the cap to 45% must be vacated. 

 - 14 -



 

II. THE COMMISSION PROPERLY DETERMINED THAT A 
NATIONAL TV OWNERSHIP CAP IS NECESSARY TO FURTHER 
LOCALISM 

The Fox Petitioners argue that the Commission should have eliminated the 

national cap entirely, or raised it even higher than 45%.  Not a single member of the 

Commission agreed with this position.  Moreover, Congress has never voted for a cap 

as high as 45%, let alone an even higher cap.  The Fox Petitioners’ arguments for 

overturning the Commission’s unanimous determination are wholly unpersuasive. 

The Fox Petitioners do not dispute the validity of the Commission’s 

reaffirmation of the importance of localism as a federal telecommunications policy.  

Nor do they dispute that localism, as well as competition and diversity, may serve as a 

justification for the national cap.  See Fox Television Stations v. FCC, 280 F.3d 1027, 

1042 (D.C. Cir. 2002) (“[T]he public interest has historically embraced . . . localism . . . 

and nothing in [the 1996 Act] signals a departure from that historic scope.”).  Instead, 

the Fox Petitioners confine themselves to arguing about whether the cap is 

“necessary,” as that term is used in Section 202(h), to achieve the goals of the federal 

localism policy.7   

                                           
7 The Fox Petitioners’ contention, pp. 18-19, that Section 202(h) requires a 
showing of “absolute” necessity, above and beyond the showing that was required to 
support promulgation of the rule in the first instance is plainly incorrect for the 
reasons set forth in the Commission’s brief.  See FCC Br. 23-28. 

 - 15 -



 

A. The Record Fully Supports The Commission’s Determination 
That The Cap Is Necessary To Further Localism 

The Commission unanimously found that the national TV ownership cap 

furthers localism in two ways:  “by collective negotiation to influence the 

programming that the networks provide and by preemption by an individual station 

owner to provide programming better suited to its community.”  JA0251 (¶546).  The 

Fox Petitioners’ assertion, pp. 25-30, that there is no evidentiary support for these 

findings is incorrect. 

As to collective negotiation, the Fox Petitioners complain, p. 28, that the 

Commission “pointed only to anecdotal evidence” to support its determination that 

affiliates influence network programming.  But it is well established that agency 

decisions may be justified on the basis of anecdotal evidence.  See, e.g., Syracuse Peace 

Council v. FCC, 867 F.2d 654, 664 (D.C. Cir. 1989).  In this case, moreover, the record 

is replete with examples of situations in which the affiliates have influenced the 

networks.  See JA0248-50 (¶543) (citing 10 examples, chosen from among many in the 

record, including affiliate objections to an 8:00 p.m. time slot for the Victoria’s Secret 

Fashion Show, promotional ads for the program Dog Eat Dog involving “strip football” 

and “strip golf,” and network plans to accept liquor advertisements).  The 

Commission was entirely justified in concluding that “[t]hese numerous instances of 

the collective influence brought to bear by affiliates on network programming 

 - 16 -



 

decisions . . . represent empirical evidence that affiliates collectively serve as an 

important counterweight to network programming decisions.”  JA0253 (¶541). 

The Fox Petitioners’ only other complaint, p. 28, is that the Commission made 

“no effort” to compare this anecdotal evidence to “evidence concerning O&Os ability 

to influence network programming.”  This complaint is easily answered:  The 

Commission did not discuss such evidence for the simple reason that there is no such 

evidence.  The Fox Petitioners do not cite even one example of O&Os influencing 

network programming in ways that promote localism, and to NASA’s knowledge the 

record contains no such examples.  The Fox Petitioners assert, p. 29, that O&Os 

“have far greater ability than do affiliates to influence network programming,” 

because if O&O management is concerned about a program it suggests that the 

network “will lose money on both the network side and the station side.”  The simple 

and conclusive response to this argument is that O&Os may or may not have the 

ability to influence network programming, but there is no evidence in the record that 

O&Os actually exercise whatever influence they may possess to influence program 

content in ways that promote localism.8 

In short, the record shows that affiliates, but not O&Os, actually influence 

network programming in ways that promote localism.  The Fox Petitioners are simply 

                                           
8 Moreover, the Fox Petitioners’ argument confirms the Commission’s point that 
affiliates focus on the interests of the local community they serve, while O&Os focus 
on “the network side,” i.e., the network’s financial interests. 

 - 17 -



 

wrong to assert that the record does not support the Commission’s unanimous 

determination on this point.  See Cable & Wireless P.L.C. v. FCC, 166 F.3d 1224, 1234 

(D.C. Cir. 1999) (parties cannot complain about missing data if they had access to the 

data and failed to place it in the record). 

The Fox Petitioners’ challenge to the Commission’s preemption rationale falls 

apart the moment it is subjected to scrutiny.  The Commission relied on the networks’ 

own preemption evidence which, despite the networks’ best efforts to “spin” the data 

through partial and selective disclosure, showed that in 2001 the average affiliate 

preempted 9.5 hours of primetime network programming while the average O&O 

preempted only 6.8 hours.  JA0252 (¶548).  In an effort to neutralize their own 

evidence, the Fox Petitioners assert, p. 26, that of the 9.5 hours of affiliate primetime 

preemptions, only three minutes were attributable to affiliates’ determinations that 

primetime network programming was “unsuited to local tastes,” i.e., substantively 

objectionable.  The remainder, the Fox Petitioners contend, pp. 7, 27, resulted from 

affiliate preemptions of “less popular network programming” for “breaking local 

news, public affairs, and sports programming” and “infomercials, telethons, 

entertainment, and paid religious shows.”  On this basis, the Fox Petitioners assert, p. 

27, that “[i]nsofar as relevant to its localism rationale, the true preemption disparity 

(involving network programming preempted as unsuited to local tastes) is not 2.7 

hours per station per year, but less than three minutes per station per year.”  

 - 18 -



 

Because the networks refused to release the underlying data, there is no way to 

confirm the Fox Petitioners’ assertions.9  Ultimately, it does not matter, however, 

because Fox Petitioners’ argument rests on an invalid concept of localism.  Localism 

as defined by the Commission is the federal policy of “ensuring that local television 

and radio stations are responsive to the needs and interests of their local 

communities.”  JA0060 (¶74).  This broad policy encompasses selection of any non-

network program that better serves local tastes and interests.  Thus, preempting 

Temptation Island because its content is unsuitable for the local community is one 

aspect of localism, but so is preempting network programming because the alternate 

programming – such as a local college basketball game, a muscular dystrophy 

telethon, a religious show, or breaking local news – is, in the station’s opinion, “of 

greater local or national importance.”  47 C.F.R. §73.658(e)(2).  Try as they may, the 

Fox Petitioners cannot redefine localism.  Nor can they revise their own preemption 

evidence to minimize the disparity between affiliate and O&O preemptions.10 

                                           

 

9 At a minimum, the networks’ carefully selected evidence is skewed in favor of 
the networks.  The networks report only on preemptions in primetime, the period of 
the broadcasting day when preemptions are least likely to occur   NASA’s evidence 
shows that, when all affiliate preemptions for 2001 are counted, affiliates preempted 
an average of 33.27 hours, not 9.5 hours.  The disparity between affiliates and O&Os 
when all preemptions are counted almost certainly is much larger than is suggested by 
the networks’ primetime-only data.  
10  The Fox Petitioners’ assertion, p. 28, that O&O’s “trounce” affiliates in 
“localism-enhancing preemptions” – by which the Fox Petitioners mean preemptions 
for breaking local news – is too clever by half.  For support, the Fox Petitioners claim, 
p. 27, that in 2001 the average O&O preempted 6.2 hours of network programming 
for breaking local news while the average affiliate preempted 5.1 hours.  But that 

 - 19 -



 

B. The Networks’ Attacks On The Commission’s Localism Policy 
Are Baseless  

The Fox Petitioners’ assertion, pp. 30-34, that the Commission’s preemption 

and collective negotiation rationales are “incoherent” amounts to nothing more than 

disagreement with the localism policy adopted by Congress and the Commission and 

an illegitimate effort unilaterally to re-define that policy. 

As to preemptions, the Fox Petitioners, pp. 30-31, accuse the Commission of 

“overlook[ing] that networks and affiliates stand in a business relationship in which 

networks in effect ‘buy’ affiliates’ clearance with cash compensation, advertising time, 

and other value.”  The Fox Petitioners assert that “[t]his transfer of value eliminates 

the effect of any disparity between local and national incentives,” such that “affiliates’ 

incentives to shield their viewers from network programming unsuited to local tastes 

are no stronger than those of O&Os.”  This argument is quite misleading.  First, it is 

utterly inconsistent with the evidence in the record – including evidence submitted by 

the networks themselves – that affiliates in fact preempt more frequently than O&Os, 

something that would not happen if the disparity between local and national 

                                           
statistic is not the least bit surprising given that O&Os are concentrated in large 
markets (like New York) that generate a lot of breaking local news, whereas affiliates 
are concentrated in smaller markets that generate much less.  See JA5414-15 (Network 
Ownership and Audience Reach Chart).  Indeed, given the relatively small spread 
separating O&Os and affiliates even by the networks’ (unverified and unverifiable) 
count, there is every reason to believe that if the data were corrected for market size, 
so that apples were being compared with apples, affiliates would outperform O&Os 
with respect to breaking-local-news preemptions as well. 

 - 20 -



 

incentives had been eliminated as the Fox Petitioners claim.  It is the Fox Petitioners’ 

theory, not the Commission’s, that is “incoherent” – because it is contrary to the 

facts. 

Second, the Fox Petitioners ignore the fact, of which they are well aware, that an 

important Commission rule (the “Right to Reject Rule”11) prohibits affiliates from 

ceding to networks the right to preempt network programming in favor of other 

programming that better suits local tastes and needs.  In addition, the Fox Petitioners 

omit the fact that the affiliates have filed a petition with the Commission alleging that 

the major broadcast networks are exerting their increased leverage over affiliates to 

impose restrictive “preemption baskets” and other onerous contractual conditions on 

affiliates that violate the “Right to Reject Rule” and related Commission rules.  See 

NASA, Petition for Inquiry into Network Practices, DA 01-1264 (March 8, 2001).  

Furthermore, the networks have, or are, eliminating cash compensation paid to 

affiliates.  “Fox generally pays no compensation to affiliates and in some cases insists 

on ‘reverse compensation,’ i.e. the station pays the network.  NBC and CBS are 

generally phasing out network compensation over the next several years.  ABC is 

moving in the same direction, albeit thus far more slowly.”  JA3937 n.9 (Coalition 

Broadcasters Comments). 

                                           
11  47 C.F.R. §73.658(e). 

 - 21 -



 

In short, the Fox Petitioners’ challenge to the Commission’s unanimous 

determination that affiliates are more likely to preempt than O&Os is refuted by the 

networks’ own evidence and ignores Commission rules that prohibit networks from 

“buying” affiliates’ clearance of programs that do not meet local tastes and needs. 

Equally baseless is Fox Petitioners’ assertion, p. 31, that “[t]he collective-

negotiation rationale has no rational connection to localism at all” and, indeed, 

“harms, not helps localism.”  That is so, the Fox Petitioners say, because “it permits 

the local tastes of a minority of the country to trump the local tastes prevailing 

elsewhere.”  Id.  The Fox Petitioners’ argument suffers from several flaws.  First, in 

many instances in which networks bend to pressure from local affiliates, the networks 

do not alter programming nationwide to suit the preferences of a vocal minority – for 

instance, by requiring all affiliates to show the Bush-Gore debate instead of the 

regularly-scheduled baseball game – but, rather, offer their affiliates around the 

country a programming choice – for instance, to show either the debate or the game, at 

each affiliate’s option.  See NASA Br. 34.  There is no “tyranny of the minority” in 

that. 

Second, the Fox Petitioners are wrong in assuming that localism is a static 

process.  On the contrary, localism calls for a dynamic exchange of ideas between 

affiliates and networks, as well as among various affiliates.  If some affiliates object to 

a proposed network program and move to convince network executives to alter 

program content (for instance, to tone down nudity and violence), other affiliates that 

 - 22 -



 

disagree can and do push back.  If a network, after taking into account the breadth 

and depth of the affiliates’ divergent positions, decides to alter program content, 

localism is served.  Localism is also served if a network, having considered the same 

factors, decides not to alter program content.  In either case, local voices have been 

heard and thoughtfully considered. 

Finally, the Fox Petitioners, pp. 31-32, are beating a dead horse in asserting that 

the national cap violates the First Amendment.  The D.C. Circuit summarily rejected 

the networks’ First Amendment arguments in Fox Television Stations, Inc. v. FCC, 280 

F.3d 1027, 1045-46 (D.C. Cir. 2002).  Moreover, as the Commission’s brief notes, pp. 

27-28, the Supreme Court repeatedly has upheld the Commission’s structural 

ownership rules against First Amendment challenge.  See FCC v. National Citizens 

Comm. for Broad., 436 U.S. 775, 798-802 (1978) (“NCCB”) (upholding cross-ownership 

restriction against First Amendment challenge); United States v. Storer Broad. Co., 351 

U.S. 192, 202-05 (1956) (upholding nationwide ownership limit); NBC v. United States, 

319 U.S. 190, 226-27 (1943) (upholding rules limiting network ownership of stations 

against First Amendment challenge).  In upholding the Commission’s rules, the 

Supreme Court has declared that the “right of free speech does not include . . . the 

right to use the facilities of radio without a license,” and that denial of a station license 

under the public interest standard “is not a denial of free speech.”  NBC, 319 U.S. at 

227.  Under the Supreme Court’s governing precedents, so long as the Commission’s 

media ownership “regulations are a reasonable means of promoting the public interest 

 - 23 -



 

. . . they do not violate the First Amendment rights of those who will be denied 

broadcast licenses pursuant to them.”  NCCB, 436 U.S. at 802.12 

C. The Networks’ Remaining Arguments Lack Merit  

There is no basis for the Fox Petitioners’ argument, pp. 34-36, that the 

Commission failed to provide an adequate explanation of the differences between the 

Order under review and a 1984 Report issued almost 20 years ago, which decided to 

phase out a 12-station limit on television ownership over a period of years.  JA2329 

(1984 Report ¶110).  When the Commission issued the 1984 Report, Congress promptly 

interceded and ordered the Commission not to implement its order.13  The 

Commission responded by eliminating the sunset provision and by adopting, in 

addition to a 12-station ownership limit, a percentage limitation of 25% of all 

television households nationwide.  JA2364, 2370-71 (1985 Order ¶¶37, 49, 52).  

Congress subsequently increased the cap to 35%, and is now contemplating rolling 

back the Commission’s 45% limit to 39% or 35%, but it has never come close to 

supporting repeal of the rule.  For its part, the Commission has consistently 

determined (in 1998, 2000, and 2002) that the national TV cap should be retained.  

                                           
12 During the oral argument in Fox, one of the judges commented that, given 
these precedents, the Fox Petitioners’ First Amendment argument “would appeal 
[only] to a bold innovative court with a death wish.”  Tr. of Oral Arg. at 74. 
13  Second Supplemental Appropriations Act, Pub. L. No. 98-396, §304, 98 Stat. 
1369, 1423 (1984). 

 - 24 -



 

The 1984 Report is thus an “outlier” that sharply diverges from both the statements 

and the actions of the Commission and Congress in the ensuing 20 years. 

The Fox Petitioners rely on the D.C. Circuit’s decision in Fox to argue that the 

Commission inadequately explained its rejection of the 1984 Report, but that court 

specifically noted that the 1984 Report is “almost 20 years old” and it is entirely 

possible that the 1984 Report’s conclusions are “incorrect” or “inapplicable in the light 

of changed circumstances.”  280 F.3d at 1048.  In the Order under review, the 

Commission correctly noted that the 1984 Report gave “very limited consideration to 

the potential effects of the cap on localism,” and focused instead on “the quality and 

quantity of news and public affairs programming on group-owned versus individually-

owned stations.”  JA0263-64 (¶584).  In its current decision, the Commission 

“expanded our ‘localism’ measures to include the important consideration of program 

selection by local stations.”  Id. 

The Fox Petitioners’ only argument is to assert, p. 35, that the 1984 Report 

“address[ed] the balance of power between networks and affiliates.”  But as the 

Commission noted, its current Order properly expands the indices of localism to 

include program selection.  Indeed, the very language the Fox Petitioners quote from 

the 1984 Report refutes their argument.  The 1984 Report focused on diversity and 

competition rather than localism, and on differences between group owners (many of 

which are not networks) and individual owners.  JA2292-94 (1984 Report ¶¶3-10).  

Although the Commission considered data concerning the quality and quantity of 

 - 25 -



 

local news programming, it did not consider the networks’ incentives to air network 

programming of all kinds, regardless of the tastes and needs of local communities.14  

Even if the 1984 Report could be read to have addressed the Commission’s 

current localism policy under a different label, the extensive record assembled in this 

proceeding demonstrates that any conclusion that independent affiliates do not 

further localism, as the D.C. Circuit anticipated, was either “incorrect” or, at the very 

least, is “inapplicable in the light of changed circumstances.”  Fox, 280 F.3d at 1048.  

Accordingly, the Fox Petitioners are wrong to argue that the Commission’s decision 

to retain the national TV rule, consistent with repeated congressional and agency 

determinations, must be vacated on the basis of an isolated, 20-year-old agency 

report.15  

CONCLUSION 

For the reasons set forth in this brief and NASA’s Opening Brief, the Court 

should GRANT NASA’s petition, VACATE the Commission’s order insofar as it 
                                           
14 The Fox Petitioners wrench out of context an isolated statement in the 1984 
Report concerning the likely effect of network ownership on preemptions.  This 
qualified statement (O&O’s “presumably” want to obtain the most popular 
programming) was made in passing, without any supporting evidence or analysis, amid 
discussion of a very different issue (whether network ownership of additional stations 
would inhibit the formation of additional part-time networks).  See JA2324-25 (1984 
Report ¶99). 
15  The Fox Petitioners’ brief states, p. 14 n.21, that Sinclair Broadcast Group is 
not a member of NASA and does not agree with NASA’s brief.  NASA is a coalition 
of the ABC, CBS, and NBC affiliates’ associations, which are petitioners along with 
NASA in this case.  The widely-representative boards of all three affiliates’ 
associations, which are elected by the membership, voted without dissent to defend 
the 35% cap.  Stations owned by Sinclair are members of these associations. 

 - 26 -











 

Angela J. Campbell, Esq. 
James A. Bachtell, Esq. 
Citizens Communications Center Project 
Institute for Public Representation 
Georgetown University Law Center 
600 New Jersey Avenue, N.W. 
Washington, DC  20001 
 
Counsel for Media Alliance and the Office of 
Communication, Inc. of the United Church of Christ 
 

Michael D. Hays, Esq. 
John R. Feore, Jr., Esq. 
M. Anne Swanson, Esq. 
Dow, Lohnes & Albertson 
1200 New Hampshire Ave., NW, Ste. 
800 
Washington, DC  20036-6802 
 
Counsel for Media General, Inc. 
 
 

Shelby D. Green, Esq. 
Pace University School of Law 
78 North Broadway 
White Plains, NY  10630 
 
Counsel for The National Council of  
Churches of Christ in the United States 
 

Michael D. Fricklas, Esq. 
Mark C. Morril, Esq. 
Viacom Inc. 
1515 Broadway 
New York, NY  10036 
 
Counsel for Viacom Inc. 
 

Ellen S. Agress, Esq. 
The News Corporation, Ltd. 
1211 Avenue of the Americas 
New York, NY  10036 
 
Henk Brands, Esq. 
Patrick S. Campbell, Esq. 
Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison 
1615 L Street, N.W., Suite 1300 
Washington, DC  20036 
 
Maureen A. O’Connell, Esq. 
The News Corporation, Ltd. 
444 North Capitol Street, N.W., Suite 740 
Washington, DC  20001 
 
Counsel for Fox Entertainment Group, Inc., and 
Fox Television Stations, Inc. 
 
 

Michael K. Kellogg, Esq. 
Mark L. Evans, Esq. 
Kellogg, Huber, Hansen, Todd & 
Evans 
1615 M Street, N.W., Suite 400 
Washington, DC  20036 
 
F. William LeBeau, Esq. 
National Broadcasting Co., Inc. 
1299 Pennsylvania Avenue, N.W. 
Washington, DC  20004 
 
Lawrence Tu, Esq. 
Susan Weiner, Esq. 
National Broadcasting Co., Inc. 
30 Rockefeller Plaza 
New York, NY  10112 
 
Counsel for National Broadcasting Co., Inc., 
and Telemundo Communications Group, 
Inc. 
 

 - 31 -



 

Richard E. Wiley, Esq. 
James R. Bayes, Esq. 
Wiley Rein & Fielding LLP 
1776 K Street, N.W. 
Washington, DC  20006 
 
John F. Sturm 
President and Chief Executive Officer 
Newspaper Association of America 
1921 Gallows Road, Suite 600 
Vienna, VA  22182-3700 
 
Counsel for the Newspaper Association of America 
 
Helgi Walker 
Eve Reed 
Wiley, Rein & Fielding 
1776 K Street, NW 
Washington, DC 20006 
 
Counsel for Belo Corp., Clear Channel, Emmis 
Broadcasting, Gannett Co., Inc., and Morris 
Communications Company, LLC 

David Honig 
Minority Media and 
Telecommunications Council 
3636 – 16th Street, NW, #B-366 
Washington, DC 20010 
 
Counsel for American Hispanic Owned 
Radio Association, Civil Rights Forum on 
Communications Policy, League of United 
Latin American Citizens, Minority Business 
Enterprise Legal Defense and Education 
Fund, Minority Media and 
Telecommunications Council, National 
Asian American Telecommunications 
Association, National Association of Latino 
Independent Producers, National Coalition 
of Hispanic Organizations, National 
Council of LaRaza, National Hispanic 
Media Coalition, National Indian 
Telecommunications Institute, National 
Urban League, Native American Public 
Telecommunications, Inc., PRLDEF-
Institute for Puerto Rican Policy, Unity: 
Journalists of Color, Inc., and Women’s 
Institute for Freedom of the Press  
 

Miguel Estrada 
Gibson, Dunn & Crutcher 
1050 Connecticut Avenue, NW 
Washington, DC 20036 
 
Counsel for Clear Channel  
 

Stephen Diaz Gavin 
Patton Boggs LLP 
2550 M Street, NW 
Washington, DC 20037 
 
Counsel for Nassau Broadcasting Holdings, 
Inc., and Nassau Broadcasting II, LLC 
 

Michael Hays 
Dow, Lohnes & Albertson 
1200 New Hampshire Avenue, NW 
Washington, DC 20036-6802 
 
Counsel for Millcreek Broadcasting, Paxson 
Communications, and Simmons Media Group 

Carter Phillips 
R. Clark Wadlow 
Sidley Austin Brown & Wood 
1501 K Street, NW 
Washington, DC 20005 
 
Counsel for Tribune Company 

 - 32 -



 

 
Jason S. Roberts 
Irwin, Campbell and Tannenwald, P.C. 
1730 Rhode Island Avenue, NW, Suite 200 
Washington, DC 20036-3101 
 
Counsel for Diversified Communications, Family 
Stations, Inc., Press Communications, LLC, and 
Sunbelt Communications Company 
 

Barry Gottfried 
Kathryn Schmeltzer 
Barry Faber 
Shaw Pittman 
2300 N Street, NW 
Washington, DC 20037 
 
Counsel for Sinclair Broadcast Group, Inc. 
and Univision Communications Inc. 
 

Glenn B. Manishin 
Stephanie A. Joyce 
Kelley Drye & Warren LLP 
8000 Towers Crescent Drive, Suite 1200 
Vienna, VA 22182 
 
Rachel Weintraub 
Assistant General Counsel 
Consumer Federation of America 
1424 – 16th Street, NW, Suite 604 
Washington, DC 20036 
 
Gene Kimmelman 
Senior Director of Public Policy and 
Advocacy 
Consumers Union 
1666 Connecticut Avenue, NW, Suite 310 
Washington, DC 20009-1039 
 
Counsel for Consumer Federation of America and 
Consumers Union 
 

Jerome M. Marcus 
Berger & Montague, P.C. 
1622 Locust Street 
Philadelphia, PA 19103 
 
Dianne Smith 
Special Projects Counsel 
Capitol Broadcasting Co., Inc. 
2619 Western Boulevard 
Raleigh, NC 27606 
 
Counsel for Capitol Broadcasting Company, 
Inc. 
 

 

 - 33 -


	THE COMMISSION’S DECISION TO RAISE THE NATIONAL TV OWNERSHIP
	The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument Concernin
	The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument Concernin
	The Commission Fails To Respond To NASA’s Argument Concernin
	The Commission Fails To Respond To NASA’s Other Arguments

	THE COMMISSION PROPERLY DETERMINED THAT A NATIONAL TV OWNERS
	The Record Fully Supports The Commission’s Determination Tha
	The Networks’ Attacks On The Commission’s Localism Policy Ar
	The Networks’ Remaining Arguments Lack Merit




