Easy implementation. Plenty of supp

2007 United HealthCare Semices, Inc. Insurance coveragd
through United HealthCare Insurance Company or its affilis
services provided by United HealthCare Services, Inc. or it

http://www.l atimes.com/busi ness/l a-fi -fcc60ct06,1,3757295.story?col | =la-headlines-
business& ctrack=2& cset=true

From the Los Angeles Times

FCC cleared by own inquiry

It says the agency didn't suppress studies that contradicted its former leader's philosophy. Sen. Boxer is
skeptical.

By Jim Puzzanghera

Los Angeles Times Staff Writer

October 6, 2007

WASHINGTON — Results of aFederal Communications Commission investigation rel eased
Friday dismissed allegations made last fall that agency officials had suppressed two media
ownership studies because they disliked the results.

But the findings by the FCC's inspector general, which included an e-mail from aformer
senior agency official that appeared to call for squelching one of the draft studies, didn't put
to rest the concerns raised by the allegations.

Sen. Barbara Boxer (D-Calif.), who requested the investigation last fall along with two other
senators after shewas sent copies of the studies, disagreed with the inspector general's
conclusions and might ask congressional investigators to look into the matter, spokesman
Natalie Ravitz said.

FCC Commissioner Michael J. Copps also criticized the findings.

"The nagging feding remains that we don't yet have the entire story," said Copps, a
Democrat.

Theinspector general's report concluded that the evidence did not support allegations from
Boxer and aformer FCC attorney, Adam Candeub, that senior officials suppressed the
studies. The purported reason for hushing them up: that their findings conflicted with the
agenda of then-FCC Chairman Michael Powell to loosen regulations on ownership of TV and
radio stations, allowing further concentration of mediain fewer hands.

One of the studies, donein 2004, showed that locally owned TV stations broadcast more
local news than stations not locally owned. The other study, from 2003, was a periodic look
at the efferts of dereniilation on the radin indiistrv findina that the niimher of radio station

owners declined even asthe number of stations rose.

The yearlong investigation, which the inspector general's office said was the largest it ever
conducted, also found no evidence of a pattern by commissioners or senior officials to
suppress studies because they did not agree with their conclusions.

But theinvestigators noted they were not able to speak with Candeub, the former FCC
attorney who is now an assistant law professor at Michigan State University. He said Friday
that he did not participate because he feared a whitewash. And the 34-page report cited some
guestionable activity, including a December 2003 e-mail written by then-FCC Media Bureau
Chief W. Kenneth Ferree that he was "not inclined" to release the draft of the radio industry
study because "this is not the time to be stirring the 'radio consolidation' pot."

"If we can change the focus and make it more positive . . . then perhaps we can do something
likethis again," Ferree wrote, referring to the periodic radio report.

Powell had pushed for controversial rule changes earlier that year to make it easier for
companies to own multiple radio and TV stations. The changes were being challenged in
court at the time and Congress was considering legislation to reverse one of them.

Theinspector general's report said Ferree's reasons for not releasing the study "appear to be
legitimate and based on valid agency considerations," and there was no evidence Ferree tried
to "twist or conceal facts."

"We absolutely dispute that conclusion,” Boxer spokeswoman Ravitz said. "This is
information that should have been made public, and Mr. Ferree made apalitical decision to
putitin adrawer."

One Media Bureau staffer recalled being told that Ferree directed employees to respond to
any requests for the radio study by saying the bureau did not have time to do one that year,
according to the report. The investigators found it troubling that there may have been "an
attempt to conceal the existence" of the study, and if Ferree were still working for the FCC
"we suspect . . . we would haveto refer the matter to the chairman” for possible disciplinary
action.

Powell did not respond to messages seeking comment. Ferree declined to comment, saying
he had not read the entire report.

"The report bends over backward to give the benefit of the doubt to the commission
management,” said Andrew Jay Schwartzman, president of the Media Access Project, a
publicinterest law firm that filed the suit that halted the FCC's 2003 media ownership rule
changes.


http://www.latimes.com/business/la-fi-fcc6oct06,1,3757295.story?coll=la-headlines

